7 Nov 2013

Market Value 市场价值??


还记得在七八月份的时候走入FQA Room.......

S: Hi sweety...Looking for buy off  FG?
Me: Yes..
S: Erm...actually .... How old are you?
Me:  Just guess
S: 22? Between 21-23?
Me: XD hahahaha~  i look that young?
S: Ya...are not?
S: So, how old are you?
Me: Top Secret...Lol
D: ....Boss, she already near  to 3x ...
Me: .....:x...........
S: So got boyfriend already?
Me: Any  recommend?
S: I mana boleh recommend kasi u? I don't know which type you prefer to?
D: Boss she very choosy!
Me: ..............................#¥%……—*()
S: Girl, don't be so choosy. Do remember "Market value for a lady"
S: Lady's punya age makin tinggi ,  market value getting lower and lower but
for a MAN...the market value will be increased....

就这样....从那次谈话后
每次走入Prod & QA room
一定会被他们酸BO market value了


30岁的列车,谁赶上了?
自加入这公司后
很多单身的都陆陆续续的结婚去
公司唯一的王老五也变了老衬
我身边的人和同事
都为我好着急,纷纷为我介绍
我不禁感到"幸福的压力"
可是缘分这回事
“可遇不可求”不是吗?


还记得
表姐当年25岁时
也是很着急的找对象
终于26岁嫁出去了
今年30岁了
当了2个孩子的妈妈

我的小学同学
今年嫁的注册的特别多
认识的大概也7788了
当中有的也是2个孩子的妈妈
我....都还远远追不上
说急不急
说不急偶尔也会逃几下
:p


不知觉中发现
30岁例车开得太快了
踩不了岁月的刹车器...
自被人生太无常这个道理唤醒后
我突然感到害怕....
再说父母也渐渐的老了
可以看见孩子成家是他们的愿望
可怜的是2老眼见2个孩子都还没着落
颈项却都等到长了...呵呵~




                                                             唯一的王老五也变了老衬

祝福他们
执子之手,与子偕老。

No comments:

Post a Comment

!•♥ (。◕‿-。) ♥• ♫ ♫~谢谢大家的评论~!•♥ (。◕‿-。) ♥• ♫ ♫